Pages

Wednesday, July 28, 2010

Betty! gyümölcs-morzsa!!!!

*
*

Betty
nővérem figyelmébe, de mindenkinek ajánlom aki édesszájú!
s kevés hozzávalókból kíván mennyei édes csodát művelni!

szóval amit küldtél meggyes receptet hát...átgondoltam h mi minden kell hozzá, s mennyi minden nincs itthon, és nem szívesen költekezek, mivel úgysem vagyok annyira édesszájú fajta...na meg olyan bákós féle gyümölcs-szirupos fajta dolgot kívántam meg hirtelen....
úgyhogy szétnéztem mi van itthon alapanyag s mit látok, na mi kúszott a szemembe na mi??? hát a frigón van egy naptár tudod te is láttad, receptes fajta s mi van az e havi oldal tetején na mi?? hát gyümölcs-morzsa recept kevés hozzávalóból! hogy ezt eddig h nem vettem észre!
szóval...isteni lett alig kell hozzá valami, s mennyei finom, ..... nem csináltam olyan édesre...

itt a recept:
gyümölcs-morzsa....
30dkg gyümölcs, bármilyen ami éppen van, én most meggyet és ribizlit tettem bele, nem mértem h pont 30 deka-e, szóval kinek hogy!
4 kanál cukor
csipet só
10 dkg vaj
20 dkg liszt

elkészítés:
egy jénaiba *nem kell kivajazni se semmi* belehelyezem a gyümölcsöt összekeverem egy kanál cukorral
ráöntöm a tészta-morzsát, ami így készül: a lisztet összekeverem a 3 kanál cukorral*én csak 2 kanál cukrot tettem bele s így is édes* s csipet sóval, szobahőmérsékletű vajat belekockázom, majd elkezdem összemorzsolgatni az egészet
előmelegített *180 fokos* sütőbe teszem, kb 30 perc, nekem annyi sem kellett mivel gázzal működő lernim van, szóval addig sütni amíg a teteje aranybarna nem lesz.....

alig bírtam ki h azon nyomban ne egyem meg....
de érdemes várni egy kicsit h megdermedjen!

*
*

1 comment:

Edige said...

Hú, ez nagyon jól hangzik, ki is fogom próbálni hamarosan. Köszi, hogy Te is játszol velem!
Edit